Pharmakon Konferencecenter

Pharmakon konferencecenter er skabt til, at mennesker skal mødes. Et sted, hvor undervisere møder kursister, kursister møder hinanden, og hvor erfarne medarbejdere vil gøre alt for at skabe den perfekte mødeoplevelse. 

Vi sørger for, at alle virksomheder og organisationer, der tager læring og udvikling seriøst, kan dygtiggøre sig. Der går nemlig en lige linje mellem åbningen af Danmarks første apotek i 1546 til Pharmakon i dag.

Dengang som nu er det viden, læring og sans for de vigtige detaljer, der driver værket, og hvor videbegærlige mennesker gennem årtier er kommet for at udvikle sig. 

Når du træder indenfor, vil du derfor opleve et levende læringsmiljø, hvor alt er designet og timet til at bringe det bedste ud af mødet mellem mennesker. Skabt til at give personlige og overordentligt ordentlige mødeoplevelser.

I virkeligheden er det med mødeoplevelser som med medicin. Nøglen til det ønskede resultat ligger i den helt rette sammensætning af oplevelsens mange delelementer. Hvor ingen overlader noget til tilfældigheder, og der doseres anderledes omhyggeligt efter gæsternes individuelle ønsker. Det kræver noget helt særligt og er en disciplin, som ligger dybt forankret i Pharmakon Konferencecenter.


Non-profit
Vores overskud går til forskning inden for sikker og effektiv medicinering i Danmark.

BÆREDYGTIGHED

Vi tror på at mennesker skal mødes. Det har en miljømæssig omkostning. Derfor har vi fokus på en bæredygtig drift, så vi på alle mulige måder passer på miljøet og hinanden, så vi fortsat kan mødes.

Den bæredygtige drift omfatter arbejde med de 17. verdensmål, hvoraf verdensmål  3, 6, 7, 8, og 12 er dem vi arbejde med. Specielt verdensmål 7 og 12 har vi ekstra fokus på, fordi det er her vi kan gøre en stor forskel.

Mål for 2025
1. Alt strømforbrug kommer fra grøn vindmølle strøm
2. Vi har reduceret vores CO2 aftryk med 30%
3. Vi har en 15% større udnyttelsesgrad af indkøbte råvarer
4. Vi har reduceret vores madspild med 50%
5. Vi har nedbragt vore restaffald med 25%

Samtidig udarbejder vi en detaljeret miljøkortlægning af alle Pharmakon aktiviteter. En miljøkortlægning kan bringe nye og oversete miljøpåvirkning frem i lyset. Det gør vi i samarbejde med projektet Bæredygtig bundlinje og studerende fra Cphbusiness. På den måde hjælper vi også de studerende med at komme ud og bruge deres teoretiske læring i praksis.

Trafikforbindelser

Gode tilkørselsveje

230 gratis parkeringspladser

Bus: 25 m

S-station: 1,1 km

Lufthavn: 50 km

Værelser

136 lyse, pæne og enkelt indrettede værelser. Alle værelser har privat bad, toilet, føntørrer, tv, gratis 1000/1000 Mbit trådløst internet samt 24 timers gratis kaffe/te-faciliteter.

Kapacitet

Foredragssal med højt til loftet og plads til 200 personer. 27 lækre undervisningslokaler og møderum. Alle lokaler og møderum har naturligt lysindfald og udsigt til grønne arealer. Herudover flere, inde og ude, lounge- og pauseområder.

Faciliteter

Alle plenumlokaler er naturligvis udstyret med det sidste nye standard av-udstyr. Pc sluttet til projektor, 1000/1000 Mbit,. I foredragssalen er der installeret teleslynge. Vi har 20 Pc'er, der kan forbindes i et trådløst netværk og opstilles i alle lokaler. Egen IT-afdeling med 4 veluddannede medarbejdere, der kan yde støtte og support. 4 faste teknikere skaber tryghed for dig og dine gæster. 

Inspiration, Teambuilding & Aktiviteter

Individuelt på forespørgsel

Teambuilding og aktiviteter
Dagen igennem, tilbyder vi dig muligheden for at have et stabilt blodsukker, med vores Næring til Læring-forplejningskoncept. Nyd godt af vores 5hk store eng, med walk and talk-sti samt udendørs motionsredskaber. Indendørs motionsrum med diverse træningsmaskiner inkl. løbebånd samt løberuter i området. I Pitstop (loungeområde) tilbyder vi billard, airhockey, bordfodbold, tv og musikanlæg. Vi kan, naturligvis, også være behjælpelig med at arrangere diverse former for fysisk eller mental team-building. Vi har ligeledes vores eget museum: Dansk Farmacihistorisk Samling – et besøg værd!
 
Vi samarbejder med eksterne aktører og kan både tilbyde teambuilding på vores udearealer og indendørs. Vi skræddersyr aktiviteten til den enkelte kunde efter det behov og mål der er med teambuildingen.
 
Aktive pauser
Teambuilding
Prøv dine grænser af … 
I samarbejde med Adventure Park i Hillerød kan vi arrangere en anderledes dag for jer med mange sjove og grænseoverskridende aktiviteter. Læs mere på www.adventurepark.dk.
 
Opbyggende underholdning:
I samarbejde med Peters Adventure Games kan vi arrangere en underholdende og udfordrende dag for jer. Der tilbydes bl.a. fangerne på fortet, stratego, sumo wrestling, 7 og 10 aktiviteter, levende bordfodbold m.m. Læs mere på www.adventuregames.dk.
  
Kulturelle pauser
Frederiksborg Slot: 
Det Nationalhistoriske Museum på Frederiksborg Slot viser danmarkshistorien og dens vigtige skikkelser via en betydelig samling af portrætter, historiemalerier og moderne kunst. Haven er især seværdig for sine fire kongelige monogrammer, udført i buksbom, de historiske blomster og det festlige kaskadeanlæg. Læs mere på: www.frederiksborgmuseet.dk
 
Rundtur på Slotssø: 
Tag en rundtur på den smukke Slotssø i Hillerød og kom tæt på Christian IV's pragtfulde renæssanceslot fra søsiden. En rundtur varer en halv time. Der er mulighed for at stå af på tre steder: i byens centrum på torvet, ved Rosenhaven nær indgangen til slottet og ved Frederik IV's enestående barokhave.
 
Dansk Farmacihistorisk Samling: 
I Dansk Farmacihistorisk Samling på Pharmakon kan man få et indblik i farmaciens fascinerende historie. En spændende rundvisning varetages af adjungeret professor, dr. pharm. Poul R. Kruse. Læs mere på: www.dfhf.dk
 
Faciliteter på Pharmakon Konferencecenter
* Vores eget Dansk Farmacihistorisk Samling museum 
* Airhockey, billard samt bordfodbold 
* Løberute ved Frederiksborg Slot 
* Løberuter på 3,2, 5 eller 8 km 
* Motionsrum inkl. løbebånd 
* Massagestol - gratis 
* Svømmehalsbilletter til Frederiksborg Svømmehal 
* Udendørssport kan arrangeres 
* Udlån af cykler med cykelhjelme 
* Motionsredskaber på engen samt bålplads 
* Walk & Talk

Giv en god oplevelsen til dine gæster og vælg vores gourmetmenu. Vi lavet et lækkert forslag sammensat af årstidens råvarer og giver samtidig forslag til vinmenu. Nyd de gode danske sommeraftner med grill på terrassen. Kokken står og griller aftenens menu og deler gerne ud af alle sine gode erfaringer. Du kan fortsætte aftenen rundt om bålet og vælge en af bålmenuerne til natmad.


Pharmakon Konferencecenter er beliggende i Hillerød, der er kendt for sine naturskønne omgivelser, Frederiksborg Slot, Barokhaven, Slotskirken og SlotsArkaderne m.m. Alt sammen i gå afstand fra Pharmakon Konferencecenter. Vi er behjælpelig med at arrangere besøg og ture i området.


Serviceydelser
INKLUDERET I PRISEN: 11
  • Eftermiddagskaffe/te-buffet, inkl. kage
  • Isvand
  • 2 retters middag
  • Plenum
  • Standard AV-udstyr inkl. projektor
KAN TILKØBES:
  • 1 øl/vand/vin Kr 45
  • 3. ret Kr 75
  • Frugt i lokalet én gang Kr 29
INKLUDERET I PRISEN: 11
  • Kaffe/te m/brød v/ankomst
  • Formiddagskaffe/te-buffet
  • Isvand
  • Frokost
  • Plenum
  • Standard AV-udstyr inkl. projektor
KAN TILKØBES:
  • 1 sodavand Kr 30
  • Frugt i lokalet én gang Kr 29
INKLUDERET I PRISEN: 11
  • Isvand
  • Frokost
  • Eftermiddagskaffe/te-buffet inkl. kage
  • Plenum
  • Standard AV-udstyr inkl. projektor
KAN TILKØBES:
  • 1 sodavand Kr 30
  • Frugt i lokalet én gang Kr 29
INKLUDERET I PRISEN: 11
  • Kaffe/te m/brød v/ankomst
  • Formiddagskaffe/te-buffet
  • Isvand
  • Frokost
  • Eftermiddagskaffe/te-buffet inkl. kage
  • 2 retters middag
  • Plenum
  • Standard AV-udstyr inkl. projektor
KAN TILKØBES:
  • Aftenkaffe/te med sødt Kr 80
  • 1 øl/vand/gl. husets vin Kr 45
  • Hovedretten 2. gang Kr 55
  • 3. ret til middagen Kr 75
  • 1 sodavand Kr 30
  • Frugt i lokalet én gang Kr 29
INKLUDERET I PRISEN: 11
  • Kaffe/te-buffet ved ankomst
  • Frokost
  • Isvand
  • Eftermiddagskaffe/te-buffet inkl. kage
  • Plenum
  • Standard AV-udstyr inkl. projektor
KAN TILKØBES:
  • Frugt i lokalet én gang Kr 29
  • 1 sodavand Kr 30
INKLUDERET I PRISEN: 11
    KAN TILKØBES:
    • 1 øl/vand/vin Kr 45
    • 1 sodavand Kr 30
    • 3. ret Kr 75
    • Frugt i lokalet én gang Kr 29
    INKLUDERET I PRISEN: 11
    • Kaffe/te m/brød v/ankomst
    • Formiddagskaffe/te-buffet
    • Isvand
    • Frokost
    • Eftermiddagskaffe/te-buffet inkl. kage
    • 2 retters middag
    • Morgenmad
    • Plenum
    • Standard AV-udstyr inkl. projektor
    KAN TILKØBES:
    • 1 øl/vand/gl. husets vin Kr 45
    • Frugt i lokalet én gang Kr 29
    • 1 sodavand Kr 30
    • 3. ret til middagen Kr 75
    • Aftenkaffe/te med sødt Kr 80
    • Hovedretten 2. gang Kr 55
    INKLUDERET I PRISEN: 11
    • Kaffe/te m/brød v/ankomst
    • Formiddagskaffe/te-buffet
    • Isvand
    • Frokost
    • Eftermiddagskaffe/te-buffet inkl. kage
    • 2 retters middag
    • Morgenmad
    • Forplejning fortsætter til og med frokost på afrejsedagen
    • Plenum
    • Standard AV-udstyr inkl. projektor
    KAN TILKØBES:
    • Hovedretten 2. gang Kr 55
    • 1 sodavand Kr 30
    • 1 øl/vand/gl. husets vin Kr 45
    • Frugt i lokalet pr. dag Kr 37
    • Aftenkaffe/te med sødt Kr 80
    • 3. ret til middagen Kr 75
    INKLUDERET I PRISEN: 11
    • Kaffe/te m/brød v/ankomst
    • Formiddagskaffe/te-buffet
    • Isvand
    • Frokost
    • Eftermiddagskaffe/te-buffet inkl. kage
    • 2 retters middag
    • Morgenmad
    • Forplejning fortsætter til sidste eftermiddagskaffe/te-buffet (inkl.) på afrejsedagen
    • Plenum
    • Standard AV-udstyr inkl. projektor
    KAN TILKØBES:
    • Frugt i lokalet pr. dag Kr 37
    • 1 sodavand Kr 30
    • 1 øl/vand/gl. husets vin Kr 45
    • 3. ret til middagen Kr 75
    • Aftenkaffe/te og sødt Kr 80
    • Hovedretten 2. gang Kr 55
    INKLUDERET I PRISEN: 11
    • Frokost
    • Isvand
    • Eftermiddagskaffe/te-buffet inkl. kage
    • 2 retters middag
    • Morgenmad
    • Formiddagskaffe/te-buffet
    • Forplejning fortsætter til sidste frokost (inkl.) på afrejsedagen
    • Plenum
    • Standard AV-udstyr inkl. projektor
    KAN TILKØBES:
    • 1 øl/vand/gl. husets vin Kr 45
    • Frugt i lokalet pr. dag Kr 37
    • Hovedretten 2. gang Kr 55
    • Aftenkaffe/te med sødt Kr 80
    • 1 sodavand Kr 30
    • 3. ret til middag Kr 75
    INKLUDERET I PRISEN: 11
    • Frokost
    • Isvand
    • Eftermiddagskaffe/te-buffet inkl. kage
    • 2 retters middag
    • Morgenmad
    • Formiddagskaffe/te-buffet
    • Forplejning fortsætter til sidste eftermiddagskaffe/te-buffet (inkl.) på afrejsedagen
    • Plenum
    • Standard AV-udstyr inkl. projektor
    KAN TILKØBES:
    • Frugt i lokalet én gang Kr 28
    • 1 sodavand Kr 30
    • Frugt i lokalet pr. dag Kr 37
    • Hovedretten 2. gang Kr 55
    • 1 øl/vand/gl. husets vin Kr 45
    • 3. ret til middagen Kr 75
    INKLUDERET I PRISEN: 11
    • Eftermiddagskaffe/te-buffet
    • Isvand
    • 2 retters middag
    • Morgenmad
    • Formiddagskaffe/te-buffet
    • Frokost
    • Plenum
    • Standard AV-udstyr inkl. projektor
    KAN TILKØBES:
    • Frugt i lokalet én gang Kr 29
    • Hovedretten 2. gang Kr 55
    • 3. ret til middagen Kr 75
    • 1 øl/vand/gl. husets vin Kr 45
    • 1 sodavand Kr 30
    INKLUDERET I PRISEN: 11
    • Eftermiddagskaffe/te-buffet ved ankomst
    • Isvand
    • 2 retters middag
    • Morgenmad
    • Formiddagskaffe/te-buffet
    • Frokost
    • Eftermiddagskaffe/te-buffet inkl. kage
    • Plenum
    • Standard AV-udstyr inkl. projektor
    KAN TILKØBES:
    • 1 øl/vand/gl. husets vin Kr 45
    • Aftenkaffe/te med sødt Kr 80
    • 3. ret til middagen Kr 75
    • Hovedretten 2. gang Kr 55
    • Frugt i lokalet én gang Kr 29
    • 1 sodavand Kr 30

    Udfyld dine ønsker
    Du kan booke lokaler med det samme eller sende en forespørgsel direkte til venuet. Se ledige datoer og priser.

    Kontakt os
    Du er altid velkommen til at kontakte os på telefon eller mail. Vi er altid klar til at hjælpe dig. Det er ganske gratis og uforpligtende.

    4582 0999 dkbs@dkbs.dk

    Pharmakon Konferencecenter
    Milnersvej 42
    3400 Hillerød

    48206000
    info@pharmakon.dk
    www.pharmakon-konferencecenter.dk

    Værelser

    Enkeltværelser 136

    Dobbeltværelser 76

    Handicapværelser 0

    Suiter 0

    Indkvartering 212

    Kapacitet

    Plenum 10

    Maks. plads ved stolerækker 200

    Maks. plads ved borde 180

    Gruppelokaler 17

    Forplejning

    Restaurant Ja

    Spisende gæster

    Spisepladser i restaurant 179

    Spisepladser i eget lokale

    Faciliteter

    Bar Ja

    Lounge Ja

    Billard/dart/bordtennis/etc Ja

    Spa Nej

    Pool Nej

    Fitness room Ja

    Casino Nej

    Grønne områder Ja

    Golf Nej

    Aircondition Nej

    Kokkeskole Nej

    Transport

    Lufthavnsafstand 50 km

    Stationsafstand 1 km

    Afstand til bus 0 km

    Afstand til motorvej 2 km

    Gratis parkeringspladser 230

    Afstand til gratis parkering km

    GALLERI

    VIDEO

    KORT