Odense Congress Center

Midt i landet ligger et kongrescenter, hvor alt er samlet på ét sted, så I kan bruge tiden på det, der er vigtigt for jer. Kun 1,5 times kørsel fra både København og Aarhus.

Oplev alt det nye
… men hvis du tror, du kender OCC, så tænk igen! De seneste to år har vi gennemført en lang række store og små renoveringer, tilbygninger og opgraderinger, der skaber en helt ny gæsteoplevelse i hjertet af Danmark.

Det første, gæsterne møder, er vores nye, lyse og moderne lobby i nordisk stil. Den nye lobby er et indbydende rum, der gør ind- og udtjekning let, og barområdet indbyder til afslapning.
Den største nyskabelse er dog vores helt nye hotelfløj med 195 værelser, hvilket bringer OCC op på 304 værelser samt fire nye, eksklusive mødelokaler, og helt ny restaurant med plads til 230 gæster.
Skal I bruge flere værelser, har vi også vores søsterhotel, Hotel Odeon, i centrum af Odense, med 234 lækre og lyse værelser. Kun 10-15 minutters kørsel fra OCC.

Plads til alt
Tilbygningerne bringer vores kapacitet op på 30 forskellige mødelokaler, 3 store haller og vores egen Jyske Bank Arena med auditorium/tribunepladser for op til 5.000 gæster og vores eget Hotel Odense under samme tag.

Ud over tilbygninger og det gennemrenoverede lobbyområde, har vi også lysnet vores store sale, købt nye skærme og projektorer og skabt et lækkert pausemiljø ved siden af vores mødelokaler. Vores underetage er blevet moderniseret og har fået tilført en vinbar og en hyggelig kælderbar, så der er mulighedfor at udvide hyggen efter dagens og aftenens aktiviteter. 

Smagen af Fyn
Intet møde, konference eller fest uden god mad: vores køkkenchef og team af uddannede kokke sørger hver dag for lækker, kreativ mad efter årstidens råvarer - så selv de største selskaber kan glæde sig til velsmagende mad.

Endelig har vi opnået Green Key-certificering, så I kan have ro i sindet omkring bæredygtighed, når I holder jeres arrangement hos os - og lige udenfor døren, er der skøn natur til en ½ times walk-and-talk eller en dejlig løbetur - og kun 10 minutters dejlig gåtur til nærmeste letbanestop.

Velkommen til OCC!
På OCC samarbejder vi med en lang række dygtige samarbejdspartnere, og hjælper derfor gerne med idéer til underholdning og teambuilding både indendørs og udendørs.
Med over 20.000 m2 danner vi hvert eneste år rammen om hundredevis af møder, udstillinger, konferencer og fester i alle størrelser.

Det har vi gjort i 40 år, og derfor har vores gæster trygheden ved at vide, at
der er styr på alt det praktiske - fra A til Z.

Vi glæder os til at byde jer velkommen – i hjertet af Danmark.

Trafikforbindelser

Odense Congress Center ligger kun 5 minutters kørsel fra motorvejen og 15 minutters kørsel fra Odense Banegård. Desuden er der 10 minutter gang til nærmeste letbanestop via en en hyggelig gangsti. 

Med bil fra motorvejen
Du kan med fordel køre ad motorvejen, når du skal besøge Odense Congress Center, uanset hvilken retning du kommer fra. Kør ad motorvej E20, forlad motorvejen ved 'Motorvejskryds Odense' og kør i retning mod Odense.

Parkering ved Odense Congress Center
Vi stiller 1.900 gratis p-pladser til rådighed til vores gæster. Desuden har vi el-ladestandere fra Eon og Clever.

Kommer du med tog?
Vi ligger kun ca. otte kilometer fra Odense Banegård Center, hvor du altid kan få en taxi eller hoppe på letbanen til Bilka, hvorfra der er 10 minutter gang i grønne omgivelser.

Busafgange
Fra banegården kan du også tage en bus til Odense Congress Center. 

Værelser

Har I behov for overnatning, er Hotel Odense en del af Odense Congress Center, så du er hele tiden tæt på konferencen, mødet eller messen, der har bragt dig hertil.

Vores 297 lyse værelser og syv suiter er blevet renoveret fra top til bund og står klar til at tage imod dig - alle udstyret med kabel-tv og internetadgang samt arbejdsområde og god skabsplads.

Der er el-kedel og strygebræt/strygejern på alle værelser.

Kapacitet

Vores lokaler spænder fra det intime til det imponerende. Vi har de rette rammer til både bestyrelsesmødet for otte personer og den store kongres for op til 8.000 personer. Med de mange forskellige mødelokaler, sale og haller er vores fleksibilitet unik og vi kan løse de fleste opgaver med plads til både møde, kongres, middage, fester og udstilling.

Faciliteter

Uanset hvor mange eller få I er, så betyder et møde på OCC:

* 30 forskellige mødelokaler, så I får præcis de rammer, der passer til jer
* 1.900 gratis parkeringspladser og el-ladestandere fra både Eon og Clever
* Alt i AV-faciliteter
* Hotel Odense i samme bygning med 304 værelser
* Hotel Odeon i centrum kun 12 minutters kørsel fra OCC med 234 værelser
* Hjælp til booking af underholdning og teambuilding
* Eget køkken med fokus på kvalitetog årstidens lækre råvarer
* Grønne omgivelser lige udenfor døren til walk-and-talk eller en løbetur
* Mulighed for også at benytte Odense Stadion/Nature Energy Park som mødested

Inspiration, Teambuilding & Aktiviteter

Odense og Fyn har massevis af aktiviteter at byde på, hvis jeres møde, konference eller andet event skal krydres med noget helt andet, for eksempel:

H.C. Andersens hus
Oplev H.C. Andersens barndomsby i Odenses
brostensbelagte gader. Slut af i det smukke H.C. Andersen Hus, hvor eventyrene
bliver levende for både børn og voksne.

Odense Eventyr Golf
Forbedr dit handicap på den naturskønne
mesterskabsbane med 27 huller. Hotel Odense tilbyder gode priser på overnatning
og greenfees i samarbejde med Odense Eventyr Golf.

Odense ZOO
Odense Zoo, kåret som en af Europas bedste, byder
på eksotiske dyr og uforglemmelige oplevelser. Kom tæt på kæmpe anakondaen
eller fodr girafferne (forhåndsbooking kræves).

Egeskov Slot
Egeskov Slot ligger 30 minutters kørsel fra OCC
og byder på spændende slotte, smukke haver, labyrinter, et veteranmuseum og
trætopvandringer.

Naturama
Kør 30 minutter til Svendborg og besøg Naturama.
Dyk ned i fortidens og nutidens natur med masser af spændende udstillinger og
oplevelser for hele familien.
Fra det mindste til det største. På Odense Congress Center ved vi, hvad der skal til for at lave en fremragende fest - og fordi vi har så mange forskellige typer af lokaler, kan I være sikre på de helt rigtige rammer til netop jeres arrangement. Vi tilbyder: 

Fest eller reception for 50 til 6.500 deltagere - fra den eksklusive og intime fest til det store gilde eller jeres egen festival. Mad og servering direkte fra vores eget køkken. Vi skræddersyr arrangementet til jer.

Gratis parkering til jeres gæster - og overnatning på Hotel Odense under samme tag.Mulighed for at koble et tema, koncert, event, teambuilding eller noget helt andet på jeres fest. Vi har mange års erfaring og en fantastisk idérigdom, der giver os mulighed for at hjælpe jer med at skabe lige den fest, som I drømmer om. Desuden samarbejder vi med de bedste aktører i Danmark om teambuilding, underholdning, kreative dekorationer og meget mere.
Vi samarbejder med de bedste og kan hjælpe med teambuilding både indendørs og udendørs. Vi anbefaler f.eks.:

Odense Aafart - kombiner en sejltur med f.eks. quiz og drinks og sightseeing i Odense
Film-teambuliding (skab jeres egen film og få hjælp til produktion og professionel klipning m.m.)
GoSail - prøv matchracing ,der udfordrer samarbejdet og giver en skøn naturoplevelse
Chain Reaction - det prisbelønnede teambuilding koncept, der får hele virksomheden til at tænke i fælles resultater
Odense Eventyr Golf - prøv en golfturnering for både begyndere og øvede. Krydret med Padel tennis - den hurtigst voksende sportsgren i verden - og meget, meget mere.

Vores eget koncertbureau, Live Culture, hjælper med at finde frem til den rette musik eller stand-up underholdning. 

Desuden samarbejder vi med alle de bedste aktører på Fyn og kan også tilbyde, at I holder en del af jeres arrangement ude af huset f.eks. på et smukt gods, en gammel landsby, en historisk bygning eller andet. Vi kan også levere et totalt arrangement med både telte, mad, service, personale, kokke, tjenere osv. hos jer. Det er vores kolleger hos Smag & Smil, der kan klare alle typer opgaver ud af huset.
Odense by og det splinternye H. C. Andersen museum ligger i kort afstand fra OCC.
Serviceydelser
INKLUDERET I PRISEN: 11
  • Eftermiddagskaffe/te-buffet, inkl. kage
  • Isvand
  • 2 retters middag
  • Plenum
  • Standard AV-udstyr inkl. projektor
INKLUDERET I PRISEN: 11
  • Kaffe/te m/brød v/ankomst
  • Formiddagskaffe/te-buffet
  • Isvand
  • Frugt
  • Frokost
  • Plenum
  • Standard AV-udstyr inkl. projektor
INKLUDERET I PRISEN: 11
  • Kaffe/te m/brød v/ankomst
  • Formiddagskaffe/te-buffet
  • Isvand
  • Frugt
  • Frokost
  • Eftermiddagskaffe/te-buffet inkl. kage
  • Plenum
  • Standard AV-udstyr inkl. projektor
INKLUDERET I PRISEN: 11
  • Kaffe/te m/brød v/ankomst
  • Formiddagskaffe/te-buffet
  • Isvand
  • Frugt
  • Frokost
  • Eftermiddagskaffe/te-buffet inkl. kage
  • 2 retters middag
  • 1 sodavand/kildevand
  • Plenum
  • Standard AV-udstyr inkl. projektor
INKLUDERET I PRISEN: 11
  • Kaffe/te-buffet ved ankomst
  • Frokost
  • Isvand
  • Frugt
  • Eftermiddagskaffe/te-buffet inkl. kage
  • Plenum
  • Standard AV-udstyr inkl. projektor
INKLUDERET I PRISEN: 11
  • Kaffe/te m/brød v/ankomst
  • Formiddagskaffe/te-buffet
  • Isvand
  • Frugt
  • Frokost
  • Eftermiddagskaffe/te-buffet inkl. kage
  • 2 retters middag
  • Morgenmad
  • Plenum
  • Standard AV-udstyr inkl. projektor
INKLUDERET I PRISEN: 11
  • Kaffe/te m/brød v/ankomst
  • Formiddagskaffe/te-buffet
  • Isvand
  • Frugt
  • Frokost
  • Eftermiddagskaffe/te-buffet inkl. kage
  • 2 retters middag
  • Morgenmad
  • Forplejning fortsætter til og med frokost på afrejsedagen
  • Plenum
  • Standard AV-udstyr inkl. projektor
INKLUDERET I PRISEN: 11
  • Kaffe/te m/brød v/ankomst
  • Formiddagskaffe/te-buffet
  • Isvand
  • Frugt
  • Frokost
  • Eftermiddagskaffe/te-buffet inkl. kage
  • 2 retters middag
  • Morgenmad
  • Forplejning fortsætter til sidste eftermiddagskaffe/te-buffet (inkl.) på afrejsedagen
  • Plenum
  • Standard AV-udstyr inkl. projektor
INKLUDERET I PRISEN: 11
  • Frokost
  • Isvand
  • Frugt
  • Eftermiddagskaffe/te-buffet inkl. kage
  • 2 retters middag
  • Morgenmad
  • Formiddagskaffe/te-buffet
  • Forplejning fortsætter til sidste frokost (inkl.) på afrejsedagen
  • Plenum
  • Standard AV-udstyr inkl. projektor

Udfyld dine ønsker
Du kan booke lokaler med det samme eller sende en forespørgsel direkte til venuet. Se ledige datoer og priser.

Kontakt os
Du er altid velkommen til at kontakte os på telefon eller mail. Vi er altid klar til at hjælpe dig. Det er ganske gratis og uforpligtende.

4582 0999 dkbs@dkbs.dk

Odense Congress Center
Ørbækvej 350
5220 Odense SØ

65560350
occ@occ.dk
www.occ.dk

Værelser

Enkeltværelser

Dobbeltværelser 304

Handicapværelser 9

Suiter 7

Indkvartering 640

Kapacitet

Plenum 36

Maks. plads ved stolerækker 8300

Maks. plads ved borde 3500

Gruppelokaler 17

Forplejning

Restaurant Ja

Spisende gæster 3500

Spisepladser i restaurant 230

Spisepladser i eget lokale 3500

Faciliteter

Bar Ja

Lounge Ja

Billard/dart/bordtennis/etc Ja

Spa Nej

Pool Nej

Fitness room Ja

Casino Nej

Grønne områder Ja

Golf Ja

Aircondition Ja

Kokkeskole Ja

Transport

Lufthavnsafstand 16 km

Stationsafstand 5 km

Afstand til bus 0 km

Afstand til motorvej 2 km

Gratis parkeringspladser 1900

Afstand til gratis parkering 0 km

GALLERI

KORT