Alt for få kender navnet DKBS – og endnu færre ved, hvor nemt det kan være at få professionel hjælp til virksomhedens møder og events. Det skal en ny kampagne udviklet af bureauet Müller Thomassen og produktionsselskabet Kind nu ændre på.
Pressemeddelelse: 14.08.2025
Danske Konferencecentres Booking Service har i forbindelse med ny visuel identitet og relancering af website skiftet navn til det mere mundrette DKBS. Bag navnet står et team, der i 30 år har hjulpet danske virksomheder med at finde og booke de helt rette rammer til alt fra konferencer, strategiseminarer og kick-off møder.
Et stærkt tilbud, der har været under radaren
Selvom DKBS har mange års erfaring og et produkt, der gør en reel forskel i virksomhedernes hverdag, er der stadigt få, der kender navnet.
“Mange virksomheder ved ikke, at der findes en gratis bookingservice, der kan hjælpe dem hurtigt og professionelt,” fortæller Frederik Müller, partner i Müller Thomassen.
“Tit lander opgaven hos medarbejdere, der ikke har mødeplanlægning som deres primære job, og som i forvejen jonglerer mange andre opgaver. Det kan være både uoverskueligt og stressende.”
Kampagnen rammer en overset målgruppe
Netop derfor retter kampagnen sig mod alle de medarbejdere, som pludselig står med ansvaret for næste firmaarrangement. Med et glimt i øjet viser filmene, hvordan DKBS kan gøre hele processen langt nemmere, og sikre det rigtige venue uden unødigt bøvl.
”Vi har et produkt, som virkelig kan gøre hverdagen nemmere for virksomheder, men alt for få kender os. Med kampagnen får vi fortalt, hvem DKBS er, og hvordan vi kan hjælpe, når ansvaret for næste møde, konference eller firmafest lander på skrivebordet – også selvom det ikke er dét, man er ansat til,” siger Marlene Horsbøl Sylvester-Hvid, direktør hos DKBS.
Tre ærlige film med humoristisk kant
Kampagnen, som består af én lang og to korte film, er tænkt til SoMe og digitale kanaler og ruller ud fra uge 33. Müller Thomassen, står bag den kreative udvikling af filmene, som er instrueret af Justin Ulbrichsen og produceret af Kind.
“Vi ved, at det er en stor og vigtig investering for kunden, så det har været vigtigt at få arbejdet relevans, humor og brugsværdi ind i konceptet, så vi både bygger kendskab og skaber præference,” forklarer Frederik Müller.
Om DKBS
DKBS er en fri kæde og forening, der siden 1990 har repræsenteret over 100 af Danmarks bedste uafhængige møde- og konferencesteder. De tilbyder gratis og professionel booking – både online og personlig – samt kurser, netværk og events, der styrker samarbejdet i mødebranchen.