Se alle konferencecentre

LEGOLAND Hotel & Conference
KONTAKT OS 45 82 09 99 70 40 49 71 Bliv kontaktet
KLIK HER

LEGOLAND® Hotel & Conference er et 5-stjernet konferencecenter samt 4-stjernet hotel, som er særdeles velegnet til både de mindre og større arrangementer. Hotellet har en unik beliggenhed få minutters kørsel fra Billund Lufthavn, og 25 minutters kørsel fra Vejle Station og E45.

Med vores unikke workshops tager vi et narturligt udspring i LEGO®-klodsens værdier. Det er leg, kreativitet, kvalitet og udvikling. Gennem faglig viden og inddragelse af LEGO®-klodsen, bringer vi deltagerne i spil, skaber rum for videndeling og kreativitet. Hermed sætter vi fokus på energien i mødelokalet, kvaliteten af mødeindholdet, læringsmiljøet og vidensdeling deltagerne imellem.

Vi tilbyder unikke hotel- og konferencefaciliteter: Et multifunktionelt hus med 25 mødelokaler, alle med trådløst internet og nogen med Interaktive Tavler. Desuden huser vi 2 auditorier i topklasse med plads til 50 og 300 mennesker samt et Multihus på 1.800 m2 med plads til fx messer, firmaarrangementer, konferencer, middagsselskaber samt utraditionelle løsninger. 

For konferencegæster står LEGOLAND® Parken naturligvis til rådighed som en alternativ ramme om mødet, pausen eller eventen.

På LEGOLAND® Hotel og Conference bliver totaloplevelsen uforglemmelig, når dagen afsluttes med velkomstdrinks, serveret i selskab med hajer og rokker i Atlantis. Eller når I enten spiser en lækker middag i vores panoramarestaurant eller når en gallamiddag præsenterer sig i Kongeborgen i LEGOLAND®.

LEGOLAND® Hotel og Conference råder over 400 gratis parkeringspladser.
 

Verdensmål

FNs Verdensmål & Corporate Social Responsibility

FNs 17 Verdensmål for en bæredygtig udvikling og hensynet til vores klode, er et samfundsansvar vi alle - forbrugere som virksomheder - skal og bør tage på os med et mål om, at vi alle skal bidrage til at skabe en mere bæredygtig verden. Vi gennemgår derfor arbejdsgange, procedurer og indkøb, så vi kan komme så tæt på vores mål som muligt: at bidrage til en bedre verden for de kommende generationer.
Som en del af vores medlemsskab i DKBS, har vi et særligt fokus på følgende verdensmål:

Mål 3: SUNDHED OG TRIVSEL
Vi har fokus på sund og nærende mad til både ansatte og gæster i henhold til kostrådene. Vi tilbyder vores gæster og ansatte gratis træningsmuligheder. Vi har alkoholfrie alternativer til vores gæster. Vi har løberuter i nærområdet til vores gæster. Vi tilbyder vores ansatte sundhedsforsikring og har nedsat en arbejdsgruppe, som har fokus på både fysisk og psykisk sundhed.

Mål 6: RENT VAND OG SANITET
Vi måler og monitorer vores vandforbrug. Vi tilbyder vores gæster vand med og uden brus tappet her i huset, fremfor at transportere det i plastflasker. Vi benytter primært miljømærkede rengøringsprodukter. Vi har har oprettet Merlins SEA LIFE trust, som er en fond med fokus på havmiljøet. SEA LIFE Trust er en registreret velgørenhedsorganisation, der arbejderglobalt for at beskytte verdens oceaner og det fantastiske marineliv, der lever i dem. Vores vision er en verden, hvor vores have er sunde, ordentligt beskyttede og fulde af forskelligartet liv. Vi kæmper for behovet for plastfrie oceaner og en ende på overudnyttelse af havlivet gennem vores globale projekter og kampagner, såvel som i vores havdyr-reservater. Se mere på: www.sealifetrust.org

Mål 7: BÆREDYGTIG ENERGI
Vi måler og monitorer vores energiforbrug. Vi har implementeret Energiledelse ISO 5001, vi har ladestandere til elbiler ligesom vores egne varebiler er elbiler. Vi har installeret LED lyskilder i vores lokaler, hvor dette er muligt. Vi giver vores gæster mulighed for at vælge at belaste miljøet mindre ved at skift af linned og håndklæder ikke nødvendigvis sker dagligt.

Mål 8: ANSTÆNDIGE JOBS OG ØKONOMISK VÆKST
Vi er i overenskomst med alle medarbejdere. Vi har fokus på at bibeholde et godt arbejdsmiljø, og har eksternt bureau på til at foretage medarbejdertilfredshedsanalyser. Vi skaber nye jobs i vores region og har særligt fokus på at ansætte unge mennesker og oplære dem i at lave magiske oplevelser for vores gæster. Alle medarbejdere har personlige udviklingssamtaler minimum 2 gange årligt. Vi vil bidrage til at løfte branchen og tilbyder lærepladser. Vi tilbyder vores medarbejdere efteruddannelse og opfordrer vores elever til at deltage i DM i Skills.

Mål 12: ANSVARLIGT FORBRUG OG PRODUKTION
Vi benytter primært miljømærkede rengøringsprodukter lige som vi har affaldsplaner. Vi måler vores madspild og forsøger konstant at nedbringe dette. Vi serverer oftere portionsanrettede menuer, fremfor buffet for at nedbringe madspild. Vi serverer filtreret postevand tappet på stedet, for at minimere miljøpåvirkningen. Vi har fokus på at nedbringe brug af plast, og har eks. afskaffet plastsugerør i alle vore restauranter.

Merlin’s Magic Wand
Merlin Entertainments Limited's særlige velgørenhedsfond, Merlins Magiske Tryllestav (Merlin’s Magic Wand),giver fantastiske oplevelser til alvorligt syge, handicappede og vanskeligt stillede børn over hele verden. Merlins Magiske Tryllestav giver disse børn mulighed for at få en god oplevelse sammen med deres venner og familie ved at give billetter til en af vores attraktioner og økonomisk støtte i form at tilskud til rejseomkostninger. Desuden har vi udviklet en række projekter, der bringer magien ud til de børn, der er for syge til selv at besøge os, f.eks. i form af sanserum og specialtilpassede legeområder på diverse hospitaler og hospicer. 
På hjemmesiden www.merlinsmagicwand.org kan man læse mere om Merlins Magiske Tryllestavs kriterier for at komme i betragtning til en donation, og hvordan man kan ansøge. Merlins Magiske Tryllestav samarbejder direkte med de børn, familier og organisationer, som vil kunne få glæde af en oplevelse i en af vores attraktioner.

Vi er Green Key Certificeret.
Efter en langsigtet og målrettet indsats kan LEGOLAND® Billund glæde sig over, at alle parkens overnatningssteder får tildelt turismens mest udbredte miljømærke, Green Key. Green Key certificeringen giver de tre overnatningssteder mulighed for at kunne dokumentere et langvarigt og bæredygtigt fokus, og det bliver gæsternes garanti for en stor miljøindsats, der skal sikre gode oplevelser i bæredygtige rammer.

Hos LEGOLAND Billund har arbejdet med de grønne tiltag stået på i mange år. Et godt eksempel er, at elforbruget på Hotel LEGOLAND fra 2015 til 2019 faldt med 11%, fordi belysningen løbende er blevet udskiftet til LED belysning, og fordi ventilations- og køleanlæg er blevet udskiftet med mere energieffektive anlæg.  

- Vi har arbejdet rigtig meget med energibesparende tiltag i mange år. Certificeringen er en del af et større og større fokus på bæredygtighed, klima og miljø i LEGOLAND generelt, og vi er rigtig glade for at kunne skabe større synlighed omkring vores arbejde med Green Key certificeringen på overnatningsstederne

Trafikforbindelser

Det er hurtigt og nemt at komme til Hotel LEGOLAND®, og vi ligger få minutters kørsel fra Billunds internationale lufthavn.

Med bil:
Normalt hurtigst via motorvej E45

Med bus:
Udnyt de mange afgange fra de omkringliggende byer. Der er et stoppested lige uden for Hotel LEGOLAND®

Med tog:
De nærmeste togstationer er Vejle, Kolding, Fredericia og Give. Der er busforbindelser fra stationerne til Hotel LEGOLAND®

Med fly:
Billunds internationale lufthavn ligger blot 3 km fra Hotel LEGOLAND®. Der er direkte flyforbindelser til det meste af Europa – og til resten af verden via København.

 

Værelser

LEGOLAND Hotel & Confernece kan tilbyde jer 365 værelser i alt.

LEGOLAND® Hotel & Conference rummer 223 værelser udstyret med tv, minibar, telefon, strygejern,  hårtørrer samt kaffe-/tefaciliteter.

Derudover ligger  LEGOLAND Castle Hotel 100 meter fra konferencecentret. LEGOLAND Castle hotel rummer 142 værelser.

Der er yderligere 200 værelser i gåafstand til LEGOLAND Hotel & Conference. på vores nabohoteller.

Kapacitet

Vi tilbyder unikke hotel- og konferencefaciliteter: 36 værelser, et multifunktionelt hus med 25 mødelokaler, alle med trådløst internet samt en del med interaktive tavler. Desuden har vi 2 auditorier i topklasse med plads til 50 og 300 mennesker samt et multihus på 1.800 m2 med plads til fx messer, firmaarrangementer, konferencer, og middagsselskaber. 

Faciliteter

Vi tilbyder unikke hotel- og konferencefaciliteter: 365værelser, et multifunktionelt hus med 25 mødelokaler, alle med trådløst internet samt en del med interaktive tavler. Desuden har vi 2 auditorier i topklasse med plads til 50 og 300 mennesker samt et multihus på 1.800 m2 med plads til fx messer, firmaarrangementer, konferencer, og middagsselskaber. 

Inspiration, Teambuilding & Aktiviteter

Vi har alle brug for en pause og lidt luft under vingerne en gang i mellem; brug for nye rammer, nye omgivelser og brug for at møde hinanden på andre måder. En god konkurrence mellem kollegaer har sjældent skabt splid på kontoret, nærmest tværtimod. I det hele taget kan det styrke sammenholdet i virksomheden med fælles oplevelser.

På LEGOLAND® Hotel & Conference bygger vi oplevelser med personlighed i detaljen. Som konferencegæst har I mulighed for at inddrage LEGOLAND® Parken som en alternativ ramme om mødet, pausen eller eventen. Derudover står vores eventafdeling til rådighed som sparringspartner og kan tilbyde unikkke LEGO work shops fra vores Business & Bricks teambuildingkoncept.

Vi lærer lettere gennem leg og visualisering – også som voksne. Brug vores events som teambuilding, som spændende inputs i løbet af en hård mødedag eller som en fantastisk start på et seminar, så alle begynder dagen med frisk energi og et smil på læben.
 

Sammen skaber vi møder og konferencer, der involverer og inspirerer. Giv plads til leg og læring og lad LEGOLAND® Hotel & Conference hjælpe dig med at sammensætte et program, som giver deltagerne både leg, inspiration og ny energi. Vores rammer er inspireret af LEGO® klodsen, og når man leger med os, glemmer man også hurtigt tid og sted. Vi gør noget ud af at bryde vanetænkningen, og kreativiteten har ingen grænser.

Mulighederne er der til at gøre næsten hvad som helst. Derfor tænker vi både på helheden og har fokus på alle aspekter af mødeoplevelsen, helt ned i detaljen. Hold en del af mødet i LEGOLAND eller LEGO House og bliv inspireret til nye og anderledes oplevelser. Vi tilbyder både forskellige konstruktive mødeteknikker, konkrete management-værktøjer som LEGO® SERIOUS PLAY® samt teambuilding-aktiviteter, som kan implementeres i din virksomheds hverdag. 

Når Meetovation møder LEGO® klodserne
Vores Business & Bricks mødeunivers tager udgangspunkt i Meetovation, der er et af Europas førende mødekoncepter. Her arbejder vi med involvering af mødedeltagere, bæredygtige tanker, lokal inspiration, mødets fysiske rammer samt selve mødets ROI. Vores facilitatorer er naturligvis uddannede meetovators, så vi har hånd om dit møde fra start til slut.

Udendørs gourmetkurser til virksomheder
Efter en hektisk og travl konferencedag er det fantastisk at komme ud i den smukke natur og tilberede lækker mad over bål med gode kollegaer. LEGOLAND Outdoor Teamcooking leverer totaloplevelser, hvor deltagerne bliver involveret i madlavning.

Gallamiddag på Kongeborgen
Afslut dagens møde med en festlig gallamiddag på Kongeborgen i LEGOLAND

Atlantis by SEA LIFETM 
Start aftenen med champagne & tapas I selskab med haj, rokker og tropiske fisk.

LEGOLAND® Hotel & Conference er et 5-stjernet konferencecenter samt 4-stjernet hotel, som er særdeles velegnet til både de mindre og større arrangementer. Hotellet har en unik beliggenhed få minutters kørsel fra Billund Lufthavn, og 25 minutters kørsel fra Vejle Station og E45.

Skal der ske noget helt specielt, har du gode muligheder for at få en uforglemmelig firmafest hos LEGOLAND® Hotel & Conference. Ud over hotellets festlokaler, restaurant og Multihus kan du afholde dit arrangement i inspirerende og sjove omgivelser, hvis du vælger LEGOREDO® Town, Kongeborgen eller Atlantis i LEGOLAND® Parken. 

Vi er mere end blot mødelokaler og kagebuffet. Med LEGOLAND® Hotel & Conference får du mulighed for at være sammen med dine medarbejdere på nye måder og får adgang til alternative teknikker, som styrker din organisation. Vi tilbyder både forskellige konstruktive mødeteknikker, konkrete management-værktøjer som LEGO® SERIOUS PLAY® samt teambuilding-aktiviteter, som kan implementeres i din virksomheds hverdag.

Serviceydelser
INKLUDERET I PRISEN:
  • Eftermiddagskaffe/te-buffet, inkl. kage
  • Isvand
  • Frugt
  • 3 retters middag
  • Aftenkaffe/te
  • Plenum
  • Standard AV-udstyr inkl. projektor
INKLUDERET I PRISEN:
  • Kaffe/te m/brød v/ankomst
  • Formiddagskaffe/te-buffet
  • Isvand
  • Frugt
  • Frokost
  • 1 sodavand/kildevand
  • Plenum
  • Standard AV-udstyr inkl. projektor
INKLUDERET I PRISEN:
  • Kaffe/te m/brød v/ankomst
  • Formiddagskaffe/te-buffet
  • Isvand
  • Frugt
  • Frokost
  • 1 sodavand/kildevand
  • Eftermiddagskaffe/te-buffet inkl. kage
  • Plenum
  • Standard AV-udstyr inkl. projektor
INKLUDERET I PRISEN:
  • Kaffe/te m/brød v/ankomst
  • Formiddagskaffe/te-buffet
  • Isvand
  • Frugt
  • Frokost
  • Eftermiddagskaffe/te-buffet inkl. kage
  • 3 retters middag
  • 1 sodavand/kildevand
  • Plenum
  • Standard AV-udstyr inkl. projektor
INKLUDERET I PRISEN:
  • Frokost
  • 1 sodavand/kildevand
  • Isvand
  • Frugt
  • Eftermiddagskaffe/te-buffet inkl. kage
  • Plenum
  • Standard AV-udstyr inkl. projektor
INKLUDERET I PRISEN:
  • Kaffe/te m/brød v/ankomst
  • Formiddagskaffe/te-buffet
  • Isvand
  • Frugt
  • Frokost
  • 1 sodavand/kildevand
  • Eftermiddagskaffe/te-buffet inkl. kage
  • 3 retters middag
  • Morgenmad
  • Plenum
  • Standard AV-udstyr inkl. projektor
INKLUDERET I PRISEN:
  • Kaffe/te m/brød v/ankomst
  • Formiddagskaffe/te-buffet
  • Isvand
  • Frugt
  • Frokost
  • 1 sodavand/kildevand
  • Eftermiddagskaffe/te-buffet inkl. kage
  • 3 retters middag
  • Morgenmad
  • Forplejning fortsætter til og med frokost på afrejsedagen
  • Plenum
  • Standard AV-udstyr inkl. projektor
INKLUDERET I PRISEN:
  • Kaffe/te m/brød v/ankomst
  • Formiddagskaffe/te-buffet
  • Isvand
  • Frokost
  • 1 sodavand/kildevand
  • Eftermiddagskaffe/te-buffet inkl. kage
  • 3 retters middag
  • Morgenmad
  • Forplejning fortsætter til sidste eftermiddagskaffe/te-buffet (inkl.) på afrejsedagen
  • Plenum
  • Standard AV-udstyr inkl. projektor
INKLUDERET I PRISEN:
  • Frokost
  • 1 sodavand/kildevand
  • Isvand
  • Frugt
  • Eftermiddagskaffe/te-buffet inkl. kage
  • 3 retters middag
  • Morgenmad
  • Formiddagskaffe/te-buffet
  • Forplejning fortsætter til sidste frokost (inkl.) på afrejsedagen
  • Plenum
  • Standard AV-udstyr inkl. projektor
INKLUDERET I PRISEN:
  • Frokost
  • 1 sodavand/kildevand
  • Isvand
  • Frugt
  • Eftermiddagskaffe/te-buffet inkl. kage
  • 3 retters middag
  • Morgenmad
  • Formiddagskaffe/te-buffet
  • Forplejning fortsætter til sidste eftermiddagskaffe/te-buffet (inkl.) på afrejsedagen
  • Plenum
INKLUDERET I PRISEN:
  • Isvand
  • 3 retters middag
  • Morgenmad
  • Formiddagskaffe/te-buffet
  • Frokost
  • 1 sodavand/kildevand
  • Plenum
  • Standard AV-udstyr inkl. projektor
INKLUDERET I PRISEN:
  • Isvand
  • 3 retters middag
  • Morgenmad
  • Formiddagskaffe/te-buffet
  • Frokost
  • Eftermiddagskaffe/te-buffet inkl. kage
  • Plenum
  • Standard AV-udstyr inkl. projektor
INKLUDERET I PRISEN:
  • Drikkevarer
  • Frokost (dag 1)
  • Eftermiddagsforfriskning
  • Middag (2 retter)
  • Frokost (dag 2)
  • Plenum
  • Standard AV-udstyr inkl. projektor
INKLUDERET I PRISEN:
  • Drikkevarer
  • Frokost
  • Plenum
  • Standard AV-udstyr inkl. projektor
INKLUDERET I PRISEN:
  • Drikkevarer
  • Morgenmad
  • Frokost
  • Plenum
  • Standard AV-udstyr inkl. projektor
INKLUDERET I PRISEN:
  • Drikkevarer
  • Frokost (dag 1)
  • Eftermiddagsforfriskning
  • Middag (2 retter)
  • Frokost (dag 2)
  • Plenum
  • Standard AV-udstyr inkl. projektor



LEGOLAND Hotel & Conference
Aastvej 10
7190 Billund

75331244
conference@legoland.dk
www.hotellegoland.dk/da/Mode--Konference

Værelser

Enkeltværelser 0

Dobbeltværelser 361

Handicapværelser 8

Suiter 4

Indkvartering 988

Kapacitet

Plenum 17

Maks. plads ved stolerækker 800

Maks. plads ved borde 700

Gruppelokaler 8

Forplejning

Restaurant Ja

Spisende gæster 700

Spisepladser i restaurant 375

Spisepladser i eget lokale 700

Faciliteter

Bar Ja

Lounge Ja

Billard/dart/bordtennis/etc Ja

Spa Nej

Pool Ja

Fitness room Ja

Casino Nej

Grønne områder Ja

Golf Nej

Aircondition Nej

Kokkeskole Ja

Transport

Lufthavnsafstand 3 km

Stationsafstand 28 km

Afstand til bus 0 km

Afstand til motorvej 15 km

Gratis parkeringspladser 600

Afstand til gratis parkering 0 km