Jeg kan ikke logge på – hvad gør jeg?
Hvis du oplever problemer med at logge på Bookon kan du prøve følgende:
1. Valg af browser
Bookon kan åbnes i Chrome, Edge eller Opera. Internet Explorer er outdatet og fungerer ikke til Bookon.
2. Webadresse
Kopier dette link ind i din browser www.dkbsbookon.azurewebsites.net
3. Login
Herefter vises Microsoft login. Vælg din mailadresse, som du er oprettet med i Bookon (som regel din personlige arbejdsmail-adresse).
Password er det samme som til din mail i Outlook.
4. Ryd din browserhistorik
Der er som udgangspunkt ikke problemer med Edge-browseren, men Chrome bliver lidt forvirret nogle gange og skal derfor have slettet hukommelsen. I så fald skal du rydde din historik (cachen).
Guides til at rydde cachen i
– Google Chrome finder du her
– Microsoft Edge guide finder du her
Der findes en ny version til Edge (skriv ”Download Edge” i browseren). Alternativt kan du prøve Opera browser.
OBS! HUSK at du skal rydde både browserhistorik og cookies.
5. Hvid skærm
Har du hvid skærm, kan det skyldes indstillingerne i din browser.
Google:
Gå i indstillinger -> Sikkerhed og privatliv -> Cookies og andre websitedata
Klik på ”Tillad alle cookies” og ” og tilføj ”Ryd cookies og websitedata, når du afslutter Chrome” (undgå helst – kun hvis de andre tiltag ikke virker).
Klik dig herefter videre til ”Se alle cookies og websitedata” (markeret med pil).
Slet alle dine cookies, luk browseren og åben den igen.
Edge
Gå i indstillinger -> Tilladelser for webstedet -> Cookies og websteddata (står øverst) og tilføj
https://www.dkbsbookon.dk under ”Tillad”.
Webadresse
Sørg for at din browser er lukket efter ændringerne og åben den nu igen. Kopier dette link ind i din browser
www.dkbsbookon.azurewebsites.net