DINE VALGTE STEDER Få tilbud

Få tilsendt tilbud fra stederne på din ønskeliste.
Gratis, uforpligtende og inden for kort tid. Fravælg alle

    Array
    (
        [0] => WP_Post Object
            (
                [ID] => 215554
                [post_author] => 31
                [post_date] => 2024-09-30 13:15:46
                [post_date_gmt] => 2024-09-30 11:15:46
                [post_content] => 
                [post_title] => Stiftende gf
                [post_excerpt] => 
                [post_status] => inherit
                [comment_status] => open
                [ping_status] => closed
                [post_password] => 
                [post_name] => stiftende-gf
                [to_ping] => 
                [pinged] => 
                [post_modified] => 2024-09-30 13:15:46
                [post_modified_gmt] => 2024-09-30 11:15:46
                [post_content_filtered] => 
                [post_parent] => 211562
                [guid] => https://dkbs.dk/wp-content/uploads/2024/09/Stiftende-gf.jpg
                [menu_order] => 0
                [post_type] => attachment
                [post_mime_type] => image/jpeg
                [comment_count] => 0
                [filter] => raw
                [center_id] => 
            )
    
        [1] => WP_Post Object
            (
                [ID] => 215558
                [post_author] => 31
                [post_date] => 2024-09-30 13:17:53
                [post_date_gmt] => 2024-09-30 11:17:53
                [post_content] => 
                [post_title] => DANSKE KONFERENCECENTRES - INSPIRATIONDAG24-156
                [post_excerpt] => 
                [post_status] => inherit
                [comment_status] => open
                [ping_status] => closed
                [post_password] => 
                [post_name] => danske-konferencecentres-inspirationdag24-156
                [to_ping] => 
                [pinged] => 
                [post_modified] => 2024-09-30 13:17:53
                [post_modified_gmt] => 2024-09-30 11:17:53
                [post_content_filtered] => 
                [post_parent] => 211562
                [guid] => https://dkbs.dk/wp-content/uploads/2024/09/DANSKE-KONFERENCECENTRES-INSPIRATIONDAG24-156.jpg
                [menu_order] => 0
                [post_type] => attachment
                [post_mime_type] => image/jpeg
                [comment_count] => 0
                [filter] => raw
                [center_id] => 
            )
    
    )
    

    VORES HISTORIE

     

    EN SIMPEL, MEN GENIAL IDÉ

    Danske Konferencecentre blev skabt helt tilbage i 1990 ud fra en simpel, men genial idé: at samarbejde i stedet for at konkurrere og samtidig skabe bedre muligheder for både mødeplanlæggere og konferencecentrene.

    Det var to hoteldirektører, der startede det hele idet de besluttede sig for at samarbejde om at hjælpe hinandens kunder med at finde et sted til deres arrangementer, når de selv manglede plads i huset. Og dermed samtidig hjælpe “konkurrenten” med at fylde salene på stille dage. Idéen med at ”forære” kunder til hinanden var indtil dengang uhørt og ekstremt nytænkende, især fordi det ville kræve en vis åbenhed.

    Men det viste sig at de to direktører slet ikke stod alene med deres interesse og på kort tid, blev der samlet en bestyrelse på syv. Med tillid til kvaliteten af hinandens venues og en fælles forståelse for god service, opstår i januar 1991 en forening, hvor medlemmerne sender kunder til hinanden og på den måde danner rammerne om et unikt henvisningssamarbejde.

    Med foreningen skabtes også bookingfællesskabet Danske Konferencecentres Booking Service (DKBS) . Her hjælper vores dedikerede venue eksperter til stadighed henviste mødeplanlæggere med at indhente overskuelige og sammenlignelige tilbud fra foreningens venue partnere,  via professionel og personlig service. En service der er både let, uforpligtende, anonym og gratis.

    I begyndelsen af 90’erne begynder foreningen at afholde workshops og efteruddannelse for partnernes medarbejdere, særligt frontpersonale – et tiltag der løftede niveauet på mødestederne. Derudover indførtes den årlige kåring af Årets Konferencecenter, et kvalitetsstempel til alle nominerede. Efter 10 år var Danske Konferencecentre Danmarks førende digitale bookingplatform for møder og konferencer, og er nu gået fra at være en iværksættervirksomhed til big business med endnu større fokus på kvalitetskrav, markedsføring og kundetilfredshed.

     

    Den stiftende bestyrelse i 1990

    l

    NEDTUR TUR-RETUR

    I 2006 runder foreningen for første gang 100 medlemmer, og blot to år senere slår foreningen endnu en rekord, da DKBS efter at have håndteret intet mindre end 7300 forespørgsler, ender med en omsætning hos venue partnerne på kr. 166 mio.

    Da finanskrisen ramte, oplevede vi for første gang en drastisk nedgang. Med en dalende omsætning og flere medlemmer, der måtte melde sig ud af økonomiske årsager, ansatte foreningen, nu med kun 35 medlemmer, en kritisk lav omsætning og et underskud på 2 millioner, Marlene H. Sylvester-Hvid som ny direktør. Marlene implementerede en ny strategi med fokus på at genopbygge medlemsbasen frem for at prioritere kundetilgang. Over de næste fire år arbejdede hun og hendes team hårdt på at styrke partnerrelationer, få kendskab til mødestederne, udvide kundebasen og opdatere IT-infrastrukturen, herunder udviklingen af et nyt bookingsystem og indførelsen af et NPS-surveysystem. Disse tiltag bidrog til en væsentlig forbedring, og i 2018 var omsætningen tilbage på over 80 millioner kroner. Dette imponerende comeback førte til, at foreningen modtog en Gazellepris i 2019.

    Coronas indtog efterfølgende betød atter nogle turbulente år for branchen, men gav samtidig ro til og grobund for yderligere udvikling af forretningen med bedre løsninger for kunderne og større værdi for partnerne; sparring, ihærdig digital markedsføring og et nyt værdisæt. Siden genåbningen har foreningens omsætning genoptaget den opadgående kurve og endnu engang sat omsætningsrekord i 2022. Kundetilfredsheden ligger tårnhøjt, og der er tilføjet flere mødesteder til partnerporteføljen.

    Spørger man Marlene H. Sylvester-Hvid om nøglen til hendes succes med at revitalisere foreningen, understreger hun betydningen af klare mål og konstant udvikling. “Sæt mål, sæt holdet og følg op!” siger Marlene ivrigt. “Det handler også om at være åben, nysgerrig og udviklende, mens vi forbliver tro mod vores mission og vores værdier. Vi er ret unikke med vores personlige service, og vores hyppige besøg hos partnere giver en helt særlig mulighed for sparring til kunderne.”

     

    ET NOT-FOR-PROFIT BOOKING FÆLLESSKAB

    Gennem en stødt stigende sammenslutning og mere end 30 års erfaring har vi udviklet os til at være en “fri kæde”  og en aktiv forening med et stort netværk af, hvad vi kalder “kon-kolleger”.

    En del af vores stolthed er,  at vi er en not-for-profit forening. Al fortjeneste cirkulerer nemlig tilbage til foreningen og bruges på  at markedsføre vores partnere på diverse digitale marketingkanaler, ligesom vi er med til at videndele erfaringer, inspirere og udvikle branchen via diverse events og kurser for vores medlemmer. Vi afholder også en årlig inspirationsdag for både mødeplanlæggere og venue partnere.

     

    VORES DNA

    Under direktør Marlene H. Sylvester-Hvids ledelse og indførelsen af en ny strategi, har vi styrket vores partnerrelationer og udviklet vores forretning med øje for bedre løsninger for vores kunder og større værdi for vores partnere. På trods af vores udvikling i den mere digitale retning – en nødvendighed i denne tidsalder – er en stor den af vores DNA nemlig den personlige service. Vores bookingteam har gjort sig til eksperter på vores medlemmers venues, og de kan derfor også rådgive og hjælpe med at finde den perfekte løsning til et møde, en konference eller et event, så slutbrugerne ender med at få den bedst mulige oplevelse.

    Vi holder fast i vores grundtanker: personlig service, tæt kontakt til vores partnere og en ufravigelig dedikation til at finde de bedste løsninger for vores kunder. Det er det, der gør os unikke. Vi kan med ro i stemmen sige, at vi i dag er landets største markedsplads for mødebookere, mødeplanlæggere, b2b event managers og organizers.

     

    Læs om vores mission og vores værdier her.

     

    En del af DKBS teamet til Inspirationsdagen 2024

    Sådan vurderer kunderne Danske Konferencecentre

    VI ANBEFALER

    FDM Jyllandsringen

    FDM Jyllandsringen

    • 0 værelser
    • 11 mødelokaler
    • 400 mødedeltagere
    Læs mere
    Best Western Plus Hotel Fredericia

    Best Western Plus Hotel Fredericia

    • 118 værelser
    • 6 mødelokaler
    • 240 mødedeltagere
    Læs mere
    Hotel Faaborg Fjord

    Hotel Faaborg Fjord

    • 128 værelser
    • 7 mødelokaler
    • 500 mødedeltagere
    Læs mere
    Hotel Svendborg

    Hotel Svendborg

    • 135 værelser
    • 15 mødelokaler
    • 300 mødedeltagere
    Læs mere
    Pharmakon Konferencecenter

    Pharmakon Konferencecenter

    • 136 værelser
    • 27 mødelokaler
    • 200 mødedeltagere
    Læs mere
    Vingsted Hotel & Konferencecenter

    Vingsted Hotel & Konferencecenter

    • 191 værelser
    • 32 mødelokaler
    • 1000 mødedeltagere
    Læs mere